איך בוחרים תאורה לבית

בחירת תאורה לבית זו משימה לא פשוטה שמצריכה מאיתנו תכנון יסודי ומעמיק בנוגע לסוג האור שאנו מעוניינים שיאיר את חללי המגורים השונים בביתנו. במאמר זה נדריך אתכם כיצד לבחור תאורה נכונה לבית ונסביר באילו גורמים עליכם להתחשב בהתאמת גופי התאורה לצרכי ביתכם.

כולנו יודעים שלא ניתן באמת לעצב את החלל הביתי מבלי לשים דגש על התאורה. תאורה נכונה בכוחה לעצב את הבית ולהביא לידי ביטוי את הסגנון והאווירה שאתם מנסים לשדר בבחירת שאר האלמנטים הקיימים בבית. כמו כן, מלבד תרומתה לעיצוב פנים של הבית, תאורה נכונה תקבע את רמת הנוחות שתרגישו בעודכם נמצאים בחדר.

ממה מתחילים?

בבואנו לבחור תאורה לבית בראש ובראשונה עלינו להגדיר את הצרכים שממלא כל חדר בבית. הכי פשוט יהיה להכין תרשים של החדרים השונים (חדר המגורים, מבואת הכניסה לבית, חדרי השינה של ההורים והילדים, מטבח, חדר עבודה, חדר אמבטיה ושירותים, מסדרונות, מחסן ועוד) ולפרט לעצמנו את הפעילויות שאנו מקיימים בו. כך למשל אם נתייחס לחדר המגורים נשאל את עצמנו את השאלות הבאות: האם אנחנו מארחים לעתים קרובות, האם מלבד היותו חדר למנוחה והרגעות הוא משמש גם ללימודים או עבודה, האם הוא משמש גם כפינת אוכל ועוד. לפי התשובות שיתקבלו יהיה קל לקבוע אם התאורה השלטת צריכה להיות רכה ועמומה על מנת ליצור תחושה של אינטימיות ושקט, או שלחלופין עלינו ליצור חדר מואר היטב שנוכל בקלות לנצלו גם לפעילויות נוספות.

מלבד הצרכים שחדרי ביתנו ממלאים עלינו להתחשב גם במבנה הבית: גודל החדרים, גובה התקרות, סוג וגודל החלונות, הצבעים השולטים בבית, האם הבית מואר מטבעו או חשוך. בביצוע שלב זה תוכלו להסתייע בעזרתה של מעצבת פנים.

לאחר שתסיימו לעבור בצורה הזאת על כל החדרים בביתכם ותגדירו את השימושים של כל חדר וחדר תוך התחשבות בנתונים הפיזיים של המבנה, תדעו באמת את סוגי התאורה להם אתם זקוקים.

אלמנט חשוב נוסף בבחירת התאורה הוא שעליה לשקף את אישיותכם וסגנונכם האישי. בתרבות השפע של ימינו, קיים מגוון אינסופי של סגנונות תאורה, דבר אשר עלול לבלבל אותנו כאשר אנו מגיעים לחנות. ההמלצה היא לעשות עבודת תחקיר טרם הגעתכם לחנות על מנת להבין בדיוק את הסגנון הרצוי עבורכם שגם ישתלב עם העיצוב הקיים בבית. לשם כך, תוכלו להעזר בקטלוגים ובאתרי האינטרנט של החנויות השונות.

לסיכום, חשוב לזכור שמלבד היותה של התאורה כלי עזר בעל חשיבות עליונה בביתנו, בכוחה להשפיע על עיצוב הבית ולהדגיש את כלל האלמנטים האחרים שקיימים בו.  לפיכך, השתדלו שלא להקל ראש בסוגייה זו והשקיעו את הזמן הדרוש לביצוע הבחירות הנכונות לכם הן בפן הפונקציונלי והן בויזואלי.

כתיבת תגובה